lördag 2 september 2017

Intensivutbildning



Jag har fått möjlighet att läsa en kurs i intensiv engelska i riksdagens regi under en vecka. Jag tillsammans med några riksdagskollegor och några tjänstemän är uppdelade i smågrupper och tillsammans med lärare så drillas vi i både konversation och uttal. En riktig utmaning för mig som egentligen klarar mig obehindrat på engelska men är så osäker så jag både gör fel och inte riktigt vågar.

Utbildningen är otroligt intensiv och grupperna är så små att det inte finns en chans att komma undan för en sekund. Detta är en av anledningarna till att bloggen har legat helt nere under en vecka, jag har helt enkelt inte hunnit och orkat.
Min andra anledning är ett hektiskt kvällsschema utöver läxor på engelska. Vi har haft möten i Västerås nästan varenda kväll så det har varit ett väldans massa tågåkande under veckan.

Hur som helst är det roligt att vara tillbaka i riksdagens fantastiska lokaler igen. Även om det har renoverats lite under sommaren och det luktar målarfärg i korridorerna så är miljön väldigt bekant och jag kommer ihåg både kortkoder och vart mötesrummen ligger.


Inga kommentarer: