tisdag 9 maj 2017

Trygghet och företagare



Några gånger per år träffas alla riksdagsledamöter från Västmanland tillsammans med länsstyrelsen för att diskutera aktuella frågor. Denna gång var temat krisledning och trygghet i länet. Intressanta föredragningar om lägesbilden i länet just nu och vilka våra styrkeområden är. Vädret förvandlades under förmiddagen från strålande sol till snö och i detta tog jag mig vidare till Stockholm.

Väl i Stockholm väntade livsmedelsföretagens stora Matdag. Där mötte jag upp kollegan Jonas Jacobsson Gjörtler och vår europaparlamentariker Anna Maria Corazza Bilth. Spännande tid med tanke på att livsmedelsstrategin just ska börja behandlas i riksdagen och alla är nyfikna på vad det ska bli av den. Jag upplever att många tycker att propositionen är rätt mycket snömos och väldigt lite konkreta åtgärder för företagarna som ska göra jobbet och det kan jag bara hålla med om.



Inga kommentarer: