onsdag 1 februari 2017

Låt friskvårdsavdraget bli jämställt

Jag har både interpellerat och motionerat om att hästsporten ska ingå i det statliga friskvårdsavdraget tidigare och nu är frågan aktuell igen. Socialdemokraterna lovade att införa det i valrörelsen och både finansministern och folkhälsoministern har sagt att de ska se över och utreda frågan...nu undrar vi lite hur lång tid detta ska ta eftersom halva mandatperioden har gott.

Imorgon debatteras frågan i riksdagens kammare och min ambition är att vara med i den debatten. Dessvärre ligger statsministerns frågestund mitt i detta och jag måste hem till Västerås på eftermiddagen så det kan bli lite tight.

Jag och kollegorna Mats Green och Alexandra Anstrell skriver om detta på Alltingets webbplats idag.http://www.altinget.se/artikel/skattesubventionera-aven-golf-och-ridning

Inga kommentarer: