måndag 30 januari 2017

Första kammarsalen hela dagen

I år ligger vi lite efter i schemat för den moderata riksdagsgruppen, vi brukar nämligen börja året med att ha ett riksdagsinternat och det har vi inte hunnit med. Det har varit så mycket att göra redan från starten i år att vi inte hunnit helt enkelt. Men nu är det äntligen dags. Även om jag gärna varit hemma i Västerås och deltagit i den moderata landstingsgruppens möte nu på kvällen så är det alltid kul att hänga med kollegorna i Stockholm och lära sig mer om nya saker.
Vi brukar inte berätta vad vi pratar om eller vilka vi träffar även om jag sätt en del glimtar som kollegorna lagt ut på sociala medier. Men jag kan säga så mycket att temat varit en orolig omvärld!

Årets vårinternat skiljer sig dock lite från vanligt och det är lokalen. Vi håller nämligen till i Riksdagens förstakammarsal idag och efter mer än sex timmar här kan jag intyga att stolarna från 1900-talets början inte är särskilt bekväma och en viss träsmak i kroppen och nacken känns. Men jag var förberedd på detta och med hjälp av hett kaffe, godis och en rejäl halsduk för nacken har även denna långa dag varit berikande.

Inga kommentarer: