lördag 14 januari 2017

Sjuklig och ynklig

Trotts mitt enorma intag av frukt och grönt just nu så bröt tillslut den där förkylningen jag väntat på i flera månader ut. Inte konstigt jag varit hängig, trött och frusen hela veckan. När jag vaknade upp i fredags trodde jag i och för sig att jag fått migrän med tanke på hur mitt huvud värkte men med tanke på feber och bihålor var det nog en kompensation av dem båda.

Jag fick ställa in alla mina möten i fredags och stannade i sängen med telefon och dator. Fick inte mycket gjort om jag ska var ärlig men lite i alla fall. Bland annat har jag ställt två frågor till Sven-Erik Bucht om hur han påstår sig agera för ytterligare dialog om viltförvaltning och hans duckande om en ny jaktmyndighet. Det är en lurig minister det där, mycket snack och liten verkstad.

Lyckades få in en debattartikel i VLT tillsammans med Sten Bergheden om hur regeringen mörkar i skogspolitiken och gör det svårare att bruka skog i framtiden. Helt tvärs emot vad han säger att han gör med andra ord. Artikeln finns att läsa här.


Inga kommentarer: