fredag 16 december 2016

Sista racet nu

Efter mina sista mötena igår eftermiddags kändes det nästan som hjärnan checkade ut på väg tillbaka till kontoret trots att två voteringar återstod. Jag är trött in i märgen och hjärnan har gått på högvarv allt för länge utan paus dessvärre och på det sättet klarar i alla fall inte jag av att jobba i längden.

Dock händer något i kroppen när jag känner att alla måsten är borta. Väl inne på mitt kontor så kom energin tillbaka och jag lyckades arbeta bort flera högar på skrivbordet och fick in några skriftliga frågor. Bland annat om den rabiessmitta som nu är upptäckt hos fladdermöss i södra Sverige och min gamle käpphäst, rovdjursförvaltningen i Västmanland.
Sista voteringen är nu avklarad och talmannen har önskat alla riksdagsledamöter god jul och stängt plenum fram till januari. Känns otroligt skönt att gå runt i korridorerna och känns sig färdig för de här gången.

Inga kommentarer: