söndag 30 oktober 2016

Vi har träffat Hillary




Nu är vi på plats i Florida och Miami där vår resa startar.
Lätt mör och lite jetlagad så startar vi vår dag med att köra upp till Deytona Beach där Demokraterna ska ha ett popup event med Hillary Clinton.

Efter en lång körning och sedan väntan i en lååååång kö in i en gymnastiksal så kom vi tillslut in. I en gymnastiksal mindre än den som fanns på Norra Vallbyskolan har lokalbor samlats för att träffa sin presidentkandidat Hillary. Stämningen är verkligen på topp och lokalen bokstavligt talat kokar av förväntan inför vad som ska komma.
Och så, plötsligt händer det. Dörren öppnas och ett gäng killar i mörka kostymer med solglasögon kommer in i en hast, sedan står och där i full kraft Hillary Clinton i turkosblå byxdress. Jublet i lokalen är näst intill öronbedövande och Hillary måste tillslut tyska publiken för att kunna tala.
Jag har inte tagit ställning till någon kandidat i dagsläget, jag vet helt enkelt för lite om dem ännu. Hela tanken med det här besöket är dessutom att besöka alla sidor och lära oss mer om kampanjmetoder. Men Hillary är en fantastisk talare och med en karisma som verkligen inbjuder och trollbinder en folkmassa.
Känslan att stå 15 meter från någon som varit så omtalad som Hillary och som jag följt på tv ända sedan Bill Clinton tiden var riktigt häftigt, jag får till och med gåshud på armarna när jag skriver det här i efterhand.

Inga kommentarer: