fredag 21 oktober 2016

Frustration över allt

Igår var en så himla bra dag och jag fick jättemycket gjort. Glömde helt bort att berätta att en majoritet i utskottet nu är överens om att skicka tillbaka regeringens proposition om Vildsvin och viltskador till Regeringen för att komma tillbaka med ett bättre förslag. En dåligt underbyggd proposition löser inte de problem samhället har med en större vildsvinsstam.
I nästa vecka står jag i riksdagens talarstol och debatterar i ämnet.
Idag är dock en helt annan dag och det går inte fullt lika bra. Jag känner mig stressad och deppig, en kombination som gör att jag inte får något gjort. Först har jag suttit hemma hela förmiddagen och tittat rakt in i datorn utan att få något gjort alls mer än att dricka för mycket kaffe. Det slutade med att jag tog lunchlådan under armen och gick ner till partiexpeditionen i Västerås och satte mig, och här sitter jag kvar fortfarandetillsammans med mina kompisar Turkisk Peppar och Alvedon. Efter att alla andra gott hem så börjar jag sakta komma igång här och listan på saker som skulle göras idag krymper även om det är mycket kvar.

Inga kommentarer: