fredag 23 september 2016

Landsbygdssäkring




Den parlamentariska landsbygdskommittén börjar gå mot sitt slutbetänkande och det är väldigt mycket texter och diskussioner om vart vi ska landa just nu.
Igår hade alliansen en litet förmöte för att djuploda tillsammans innan kommittén möts i skarpt läge. Min plan var att ta en lång promenad till mötet men som vanligt räckte inte tiden till och då var tunnelbanan det enklaste och snabbast sättet.
Tji fick jag, trots en väldigt bra instruktion och beskrivning så hamnade jag fel hur många gånger som helst. Röda, gröna, och blå linjer jag Har testat dem både norr och söder om Stockholms city. Kan nu i efterhand konstatera att jag borde ha promenerat istället. Så fort jag kommer under jorden så går jag vilse.


I dag möte kommittén på garnisonen för att gå igenom våra sista kapitel och det är lite rörigt att få samman allt. Partiernas olika intressen börjar bli allt tydligare och det kommer inte blir lika lätt att komma överens som vi faktiskt gjorde i delbetänkandet.
Vi känner allihopa att vi egentligen hade behövt mer tid för både diskussion och förankring men det har vi dessvärre inte och det kommer nog synas i slutbetänkandet tyvärr.


Inga kommentarer: