onsdag 1 juni 2016

Jag skämms

Ibland blir det helt enkelt inte riktigt som det var tänkt. Jag får skylla på min förvirring och inte på någon annan.

Dag två av landsbygdskommitténs dialogmöte, denna dag i norra Sverige. När jag skulle boka biljetter till dessa resor för ett tag sedan så var det ganska rörigt var jag skulle åka med kommittén och när. dessutom gjorde jag ett antal andra resebokningar i samma veva.  Jag bokade och bokade om ett antal gånger och när sista bokningen var gjord så la jag helt enkelt detta bakom mig.
Idag när jag landar i Skellefteå och sätter mig i en taxi för att åka till dialogmötet så tittar taxichauffören konstigt på mig och säger, säkert att du ska dit? Ja, självklart säger jag och visar upp inbjudan till dialogmötet....men, det där ligger ju i Sollefteå säger chauffören!

Jaha, så idag har jag alltså varit på Skellefteås flygplats som förövrigt är väldigt trevlig, ljus och fräch. Kollegorna i Sollefteå har enligt rapporter klarat sig väldigt bra utan mig och jag tar flyget tillbaka till Stockholm med svansen mellan benen och skäms som bara den. Men jag lovar att bättre läxa om geografi kunde jag inte fått!

Inga kommentarer: