onsdag 11 maj 2016

Stökig dag

Efter att ha suttit på centralen i Västerås kom jag tillslut fram till Stockholm, sådär 74 minuter försenad och oceaner av arbete kvar att göra. Det jag tänkt göra på tåget blev inte riktigt av eftersom jag fick trevligt sällskap.

Väl i Stockholm blev jag stoppad utanför Rosenbad eftersom den Chilenska presidenten som är på besök i Sverige var på intågande. Efter ytterligare n lång väntan kom jag tillslut förbi, vilket pådrag av polis. Det är en stökig vecka i både riksdagen och Stockholm just nu och polisen får verkligen arbeta. Förutom statsbesök har vi ju eurovision festivalen i stan. Dessutom gör det vackra vädret att det är mer turister och människor i omlopp än normalt.

Inställt utskott gjorde dock att jag inte missade mer än arbetstid idag och det är skönt. Första mötet är riksdagsgrupp som vanligt kl 16 och sedan avslutade jag dagen med en mycket trevlig och informativ middag hos LRF.

Det kommer vara en stökig dag i riksdagen idag också, Chilenska presidenten med stort följe kommer efter lunch och kommer hålla en större föreläsning, parallellt med det har vi alla gamla tidigare riksdagsledamöter i huset som är här för vår veterandag. Dessutom håller Moderaterna hästriksdag med över 100 inbjudna personer och som vanligt i maj kryllar det av skolelever i huset...

Mitt i allt detta har jag själv en fullmatad dag och kammardebatt om jaktfrågor. Debatten kommer nog starta efter lunch så spana in.

Inga kommentarer: