fredag 6 november 2015

Det här med kryssningar

Jag är egentligen inget stort fan av kryssningar och framför allt inte med finlandsfärjor. Jag erkänner att jag har sjukt mycket förutfattade meningar om både kryssningar som fenomen och om dem som reser på dem. Dessutom har jag en tendens att bli åksjuk.
Men, det är vansinnigt mycket billigare att konferera på en båt än i land och därför har vår spetsutbildning valt det här alternativet. Eftersom jag ska tala så är jag tvungen att följa med. När jag boka in mig så tyckte jag att det skulle bli lite roligt, just nu är jag livrädd. Tänk om båten sjunker, tänk om jag börjar må illa när jag ska hålla mitt pass...och ännu värre, tänk om jag går vilse på båten eftersom allting ser exakt lika dant ut!!!
Konferensen kör igång direkt och jag håller mig i bakgrunden och passar på att jobba undan lite samtidigt som jag med ett litet öra följer intressanta föredragningar. Världen är bra liten när Socialdemokraterna från Köping har konferens i rummet bredvid oss. Lite kul är det om vi träffas i baren lite senare eftersom vi tycker ganska genuin illa om varandra. Socialdemokraterna i just Köping är riktiga vänster sossar som gick till val på att det inte ska finnas någon valfrihet i Köping och dessutom fortsätter vinna valet på det temat.

Inga kommentarer: