söndag 27 september 2015

Nya härliga medlemmar

Söndag och jobbdag igen, nästa helgs efterlängtade ledighet lockar verkligen nu. Vaknar upp med feber och helt igentäppt i huvudet, den där förkylningen är här nu. Det går inte att förneka längre. Hade det varit en vanlig söndag i någon annans liv så skulle vederbörande nog dragit täcket över huvudet och somnat om igen.
Men nu är det här mitt liv och jag älskar det jag gör, vissa dagar är det bara lite mer svårstartade än andra. Konstaterar att jag inte gjort min presentation inför dagens utbildning så det var bara att kliva upp, sätta på kaffepannan och sätta igång. Tröttheten brukar ge med sig efter ett par koppar.

Vi har en utbildnings serie i Västmanland för nya medlemmar och intresserade, vi skulle nästan kunna kalla det för en liten politikerskola. I dag var det dags för ett av delmomenten, försvar och landsbygd. Mikael Andersson Elfgren håller i försvarspasset med en briljant analys av nuläget i försvaret och den turbulenta värld som finns på andra sidan Östersjön. Ni som följt bloggen från starten känner säkert igen Micke, det är han som fick mig at börja blogga en gång i tiden och är nu en starkt lysande stjärna på landstingshimlen.

Inga kommentarer: