måndag 18 maj 2015

Produktiv helg

Vilken helg det har varit. Kristihimmelsfärds helgen har gått i produktivitetens tecken. Sol, åska, hagel och regn om vartannat men när solen skinit har det varit riktigt bra arbetsväder utomhus.
Vi har, eller hade en trappa som är bygd i svensk lärk. Behandlar man det inte så ruttnar den sakta och nu fanns det ingen återvändo längre. Trappen har blivit en hälsorisk och efter en liten olycka i helgen så bestämde jag mig för att bygga en ny trappa. Jag har aldrig i mitt liv byggt en trall förut men hur svårt kan det vara?

Att besöka en bygghandel utan att kunna något är en utmaning i sig kan jag berätta. Men med lite hjälp och goda råd är nu en ny trappa bygd. Den är inte helt designer snygg men den är hel, rak och funktionell. Nu vet jag vad jag inte ska göra nästa gång och jag vet att det går åt bra mycket mer virke än man tror från början. Nu känner jag mig redo att bygga trall och trappor på hela tomten.

Inga kommentarer: