tisdag 3 mars 2015

Stora och små frågor

Från de stora problemen till de små. Jag sätter mig på tåget till Västerås för att därifrån åka vidare till Sala där moderaterna håller årsmöte för kvällen. Men tanke på hur kallt det var senast jag var där så har jag bunkrat upp med både sjal och socker i handväskan.
Efter att ha lyssnat på de frågor som våra politiska kollegor från Balkan brottas med dagligen känns det nästan lite smått att lyssna på interna debatter om vem som får vilket uppdrag hos Moderaterna i Sala. Tänk om vi ibland kunde lyfta blicken och se vad de verkliga problemen i samhället är. Detta till trots så börjar all demokrati i den lilla församlingen och hur liten och konstig en fråga än må vara så är det viktigt att lyfta och debattera den om någon vill.

Efter ett förhållandevis långt årsmöte när mötesdeltagarna såg dubbelt och smörgåstårtorna i bortre ändan av rummet hägrade fick jag möjlighet att berätta lite om livet i riksdagen och vad som hänt efter decemberöverenskommelsen. Jag tackar Sala Moderaterna för att jag fick komma och hälsa på igen.


Inga kommentarer: