söndag 15 februari 2015

Förberedelser och kontor

Inställt utskott gör ibland inte så mycket, det innebär mer tid att göra andra saker istället. Just nu har jag prioriterat att komma ifatt med saker på mitt skrivbord som mystiskt svämmar över så fort jag blundar till för en sekund. Jag måste bli bättre på att organisera mig själv. Jag har dessutom frusit som en tok och huvudet bankar av huvudvärk, en typiskt bra dag att sitta i soffan under en filt och läsa ifatt med andra ord.

Har hunnit klämma in riksdagens frågestund där jag fick möjlighet att ställa en fråga till landsbygdsminister Sven-Erik Bucht om hans krismöte för mjölkbranschen. Ett möte som han verkar gå in i helt utan egna idéer för framtiden. Frågestunden kan du se i efterhand här.

Efter dagens votering rusade jag och Jessica Polfjärd till tåget. Där mötte vi upp Mikael Damsgaard för vidare avfärd mot Västerås. Det är årsmötesperiod och vi skulle alla tre iväg på årsmöten. De skulle till Kungsör och jag själv vidare till Arboga.
Jag har dels årsmötestalat men jag fick även förmånen att vara mötesordförande. PÅ bilden nedan ser ni valberedningens ordförande förklara hur en styrelse bör var uppbyggd för att få med så många som möjligt. Detta görs i form att försvarstermer och det är första gången någon berättar för mig att sitta i en styrelse är samma sak som att vara krigsplacerad. Stort lycka till nya styrelsen med Mats i täten.


Inga kommentarer: