måndag 20 oktober 2014

Lång dag och sen kväll

Ögonen börjar snart gå i kors och kroppen börjar bli sen. Jag har äntligen kommit hem nu men jag sitter fortfarande uppkopplad och jobbar.
Vi är inne i en intensiv period just nu och det är inte helt lätt att få ihop allting. Ikväll var jag egentligen trippelbokad och det fungerar helt enkelt inte.

Det har varit väldigt mycket att göra med adoptionscentrum den senaste tiden och åsikterna går ibland isär. En styrelsens uppgift är att styra och leda, fungerar inte det så får medlemmarna avgöra hur framtiden ska se ut. I det skedet befinner vi oss just nu och styrelsen har därför kallat till extra förbundsmöte innan jul. Jag blev just uppringd av valberedningen där jag fick frågan om jag ställde upp för omval. Efter noga övervägande den här sommaren och hösten har jag nu meddelat valberedningen och på såhär sätt även offentligt att tiden inte räcker till och jag kommer prioritera politiken framöver. Det känns naturligtvis jättetråkigt att meddela detta, jag hade velat göra mer för barns rätt till familj men just nu finns mitt engagemang och tid inom politiken. Det kan hända att jag kommer tillbaka men allt har sin tid och min tid för AC är inte nu.

1 kommentar:

Eleonore sa...

Tror du prioriterar rätt.