onsdag 20 augusti 2014

Regn är inget hinder

Vilken tur att jag gick hem för att sova tidigt på lördagen. När jag vaknade på söndagen hade jag sovit mer än 12 timmar och det fanns bara lite spår av huvudvärk kvar. Kroppen sätt att säga till mig att ta det lite lugnt.



Jag har inte hunnit visa Västerås för mina besökare ännu och det var ett bra tillfälle att visa dem lite av omnejderna av Västerås och berätta om vår historia. Tiden blev plötsligt lite kort men vi han med en snabb lunch på MAX innan dagens dörrknack.




Dörrknacken gick riktigt bra och vi han kryssa oss igenom de flesta regnskurar. Några av oss var blötare än andra på slutet men det var det värt efter flera bra samtal. Avslutade med att bjuda gäster och familj på middag under tidig kväll, kul för dem att få komma in i ett svenskt hem och se hur det funkar.



Skyndade hem för att hinna titta på svt som samma kväll och parallellt med varandra kör två debatter. Hur de tänkt får de svara på själva men för oss som gillar politiska program kändes det rätt korkat att lägga dem samtidigt.

Men med hjälp av lite saxande mellan kanalerna gick det begripligt att följa båda. Första debatten var mellan de ekonomiskt ansvariga i varje parti. För moderaterna är det självklart Anders Borg som för vår talan. En mycket enad och samspelt Allians mot fyra oppositionspartier utan gemensam politik. Andra debatten var mellan Fredrik och Stefan Löfven. Saklig och ansvarstagande statsminister mot en löftesmaskin utan svar på andra sidan.

Inga kommentarer: