tisdag 19 augusti 2014

Besök från utlandet

Jag har tidigare berättat om mitt intresse för internationell politik och engagemang för vår internationella verksamhet inom Moderaterna. Under tidigare valrörelser har jag därför haft besök från partier i de länder som Moderaterna samarbetar med. Så är det även i år.



Besöken som i regel är mellan tre och fem dagar långa kräver en del av oss som är värdar. Besökarna ska få ta del av den svenska valrörelsen men även få en inblick i vad vi gör och framför allt varför vi gör som vi gör. Det kräver att vi berättar och förklarar det svenska samhället och vår historia och kultur. Dels är vår engelska inte alltid den bästa och dels är besökarnas engelska inte heller alltid den bästa.



Besöken ska dessutom genomföras under vår ordinarie valrörelse och vårt ordinarie schema, det krävs tid, engagemang och en stor dos av tålamod.



I år kommer jag ha besök två helger i rad och mitt första besök var föregående helg. Det är först när jag möter mina besökare på stationen jag vet vilka det är och det är alltid lika spännande. Den här gången möttes jag av två unga herrar från Georgien och Azerbaijan.



Först kvällen tillbringade vi över en öl för att lära känna varandra lite. De var lite förvånade över att jag var så ung och att jag vågade gå på stan utan livvakter. Våra världar är verkligen olika och det är just det som är så berikande med att få vara värd under några dagar.

Inga kommentarer: