tisdag 13 maj 2014

Skolk

Idag borde jag ha åkt direkt hem efter viltförvaltningsdelegationen för att plugga inför den stora debatt jag har imorgon. Men så blev det inte. Först fixade jag lite ärenden på stan och sedan bar det av upp till partiexpeditionen.
Vissa dagar känner jag mig som 16 år igen och hittar på alla möjliga ursäkter för att slippa plugga, det är ett sådant där barnsligt beteende som ligger kvar i det undermedvetna tror jag.
Väl på partiexpeditionen råder det valstämmning precis som det ska göra mindre än två veckor innan ett val. Det spelar ingen roll om du är entusiast, ungdomsförbundare, hobbypolitiker eller riksdagsledamot. Alla jobb är lika viktiga och vårt gemensamma mål är att vinna val. Idag fick jag därför blada valsedlar i kampanjmaterial, det blir inte roligare än vad man gör det till men i eftermiddag har vi haft buskul. Hör av dig om du vill hjälpa till det finns nämligen hur mycket som helst att göra.
Han ner till valstugan en snabbis också och det ser lite annorlunda ut mot vad det brukar göra eftersom Sigmatorget är ombyggt. Jag tror dessvärre inte det är till vår fördel. Ska visa mer med bilder senare.

Väl hemma har jag hunnit rensa papper, laga mat och skriva debattartiklar...nu måste jag börja läsa lite.

Inga kommentarer: