lördag 26 april 2014

Vardag

Det är svårt att beskriva hur skönt det är att starta en dag hemma i lugn och ro. Kaffet är på och jag kan sitta uppkrupen i köksfönstret med en morgontidning som prasslar och fläckar av sig.



Jag glömde helt att ta en bild när jag och Enec Bilalovic besökte ICAs centrallager i Västerås. En väldigt intressant besök på en av Västerås största arbetsplatser. En arbetsplats där många unga västeråsare får sitt allra första jobb och en möjlighet att prova på arbetsmarknaden. iCA kommer antagligen inte avskeda några unga människor om S kommer till makten och tar bort sänkningen av arbetsgivaravgifterna för unga människor under 26. De kommer dock inte att kunna göra framtida investeringar och utbyggnationer som skulle kunna ge fler arbetstillfällen.
Vi pratade mycket om vad som kommer krävas för att ICA ska fortsätta ha Västerås som ett av sina starkaste fästen i Sverige och det kommer behövas ett samarbete mellan kommunen och företaget för att får det att fungera.


Fredagen bjöd på ett inställt möte och eftersom tiden redan var uppbokad gick det inte att göra några förändringar i form av studiebesök eller liknande. Jag passade på att blåsa dammet av gym kläderna istället och passade på att ta ett pass på Friskis. Nu i efterhand ångrar jag mig djupt, kräkfärdig och med för lite vatten i kroppen blev inte eftermiddagen riktigt som den var tänkt, hej migrän.

Inga kommentarer: