torsdag 27 mars 2014

Arbete pågår



Härliga dag, några inställda möten och solen strålandes in genom kontorsfönstret. Jag har fått en massa gjort idag och några gamla surdegar är avbetade.
Jag har en helg framför mig som kommer bli lugnare än på länge och då är det skönt att gå in i den med en hyggligt tom agenda.
Mina kammardebatter tar både mycket tid och mycket energi från mig och gårdagens debatt tog på krafterna, nu har jag en månad på mig att ladda om inför nästa debatt och det är skönt. Debatterna är egentligen den lilla delen i ett ärende den stora delen av arbetet är att ta fram de texter som ligger till underlag för beslutet och förhandla fram och tillbaka mellan partier och kansli. Den här processen kan ta precis hur mycket tid som helst egentligen men är väldigt lärorik.

Inga kommentarer: