tisdag 18 februari 2014

Ägg och närproducerat


I fredags hämtade jag upp AnnaMaria Corazza Bildt på Ronnebys flygplats. Vi skulle tillsammans med Roger Fredriksson göra studiebesök på Äggaboden i Ronneby.
Två något förvånade ägare mötte upp oss utanför gårdsbutiken. de var både förvånade över det pressgenomslag som Anna Maria drar med sig men även över den energi och kunskap hon har i just matfrågorna.
Jag har fått möjligheten att besöka Äggboden många gånger privat eftersom jag tycker om att köpa lokalt men aldrig gjort ett regelrätt studiebesök och jag kan varmt rekommendera ett besök. Med oss fick vi bland annat en kartong med ekologiska gelehjärtan som just nu går varm på riksdagen, jag får nog gömma undan några åt mig själv eller börja importera till riksdagen.
Tidningarna i Blekinge fungerar lite annorlunda än dem jag är van vid hemifrån. VLT avböjde en exklusiv intervju med Statsministern för några veckor sedan med kommentaren att det inte fanns någon lokalvinkling i det hela. I Blekinge däremot fick vi inte bara bra media på besöket av båda tidningarna, vi fick den här på annonseringen dessutom!

Inga kommentarer: