tisdag 1 oktober 2013

Årekonferens

Det är inte helt smart att planera in halva Sverige runt på en helg, men jag har som bekant lite svårt att tacka nej till roliga saker.
Från ett soligt Blekinge klädd i Fjällräven mundering via riksdagen för att övernatta och byta om för konferens i Åre.
På flygplatsen mötte jag upp Peter Norrman, finansmarknadsminister, Karin Enström, försvarsminister och AnnaMaria Corazza Bildt, europaparlamentariker. Tillsammans skulle vi ta flyget till Östersund för vidare färd till Åre där de moderata Norrlandsförbunden höll en gemensam höstkonferens. Upplägget var precis som våra flerlänskonferenser på hemmaplan, den stora skillnaden är nog att Norrlandslänen har en helt annan resesituation än oss.
Jag var inbjuden för att tala om arbetsgruppen för miljö- och hållbarhet och lite generell miljöpolitik.


Eftersom jag var siste talare för dagen var min utgångspunkt inte den bästa, innan mig talade energiknippet AnnaMaria Corazza Bildt och efter mig fans det tid i programmet för lite hopp och lek innan middagen. Inte helt lätt men jag tror det gick ganska bra av kommentarerna efteråt att döma.

Inga kommentarer: