lördag 21 september 2013

Mötesrallyt är igång

Han knappt byta skor på kontoret innan jag fick springa till förmöte med Alliansen innan miljö- och Jordbruksutskottet började. Det är kul att vara igång igen men jag måste nog erkänna att det är en liten uppförsbacke att komma igång med EU dokument på engelska och byråkratiska texter att lösa igenom. Idag börjar vi med Statssekreterare Magnus Kindbom från Landsbygdsdepartementets som går igenom regeringens ståndpunkter inför EUs ministerråd om jordbruksfrågor.


Tänkte att jag skulle hunnit träna lite på lunchen men blev snabbt upplyst om att jag hade bokat in mig på ett möte med LRF Försäkring. Bara att ändra planera och mentalt tänka om lite. Mötet handlade om skördekatastrofförsäkringarar för lantbrukare. Det går att försäkra sina djur och sin gård men det går inte att försäkra pengarna som är planterade på åkern vilket är konstigt.

Inga kommentarer: