fredag 19 oktober 2012

Debatt om djurskydd

Tidigare under dagen igår fick jag en förfrågan från Svt Debatt om att åka till studion i Göteborg och medverka i kvällens program. Programmet skulle inte helt otippat handla om djurskyddet på. Sveriges djurparker med anledning av Kalla Faktas avslöjande på Parken Zoo i Eskilstuna.
Eftersom jag redan var inbokad på så mycket under kvällen fanns det tyvärr ingen möjlighet att åka till Göteborg så jag bar tvungen att avböja.



Men titta på programmet kunde jag göra ändå men det i pyjamas hemma framför tv'n. Min kollega Johan Hultberg intog studion och förklarade sin syn på saken klart och tydligt.

Idag fortsätter rapporteringen från djurparkssverige och det här är en fråga som kommer hänga kvar ett tag. Både lokala nyheter och riksnyheterna rapporterar under morgonen.

Inga kommentarer: