fredag 26 oktober 2012

I Georgien

Från ett kallt och blåsigt Stockholm till ett varmt och soligt Georgien.

Efter en lång och ganska stökig flygresa landade jag tillsammans med JHS i Tibilis vid tre tiden på morgonen. Det är inte helt enkelt att ta sig hit och det är bara att gilla läget med obekväma flygtider.
Jag är här för att under några dagar utbilda och lära upp vårt systerparti här i Georgien. UNM har precis som Moderaterna ett ungdomsförbund och det är deltagare därifrån som kommer vara med i helgen. Det hölls val här för några veckor sedan och tyvärr så förlorade våra vänner valet och nu ska vi hjälpa dem att komma på fötter igen.
Eftersom flygtiderna blev så konstiga har vi haft lite ledig tid idag och det har varit riktigt skönt. Dels har vi kunnat ta en välbehövlig sovmorgon och sedan ägna dagen åt att förbereda morgondagens seminarium, tiden för förberedelse i veckan har helt enkelt inte funnits.
Jag hittade hotellets terras precis innan middagen ikväll och han se solen gå ner över bergen. Helt fantastiskt, det lilla jag sätt av staden gav mersmak och det ska bli riktigt roligt att tillbringa några dagar här i ett land jag aldrig tidigare besökt.

Inga kommentarer: