torsdag 5 juli 2012

Terrorister är alltid terrorister

Det finns olika typer av brott och det finns olika typer av brottsoffer men en sak är samma. Inga brott är ok och bryter man mot samhällets lagar och regler ska man straffas!

Problemet är tyvärr att det finns en viss form av brottslingar som bedriver maffiametoder som vissa inte tycker är så farliga. Jag pratar om fundamentalistiska djurrättsaktevister som inte respekterar samhällets lagar eller äganderätten!

Om detta hade Sveriges Pälsdjursuppfödares riksförbund bjudit in till ett seminarium. Tillsammans med mig i panelen stod 2 meters mannen Johan Pehrson (FP), SPRs VD Johan Dahlen, Djurskyddet Sverige och en säkerhetsexpert från England.



Som ni ser på bilden var jag på plats för min kunskap och inte på grund av min längd.

Publiken fick möjlighet att ställa frågor och det kom att handla om allt från hästars förälskelse känslor till brott mot djurskyddsregler. Viktigt för mig är att inga brott är acceptabla. Vill man ändra i lagen så gör man det med demokratins verktygslåda. Brott mot djurskydd är lika illa som brott mot äganderätten. Ingen grupp står över lagen någonsin!

Inga kommentarer: