torsdag 19 juli 2012

Regn regn regn

Nu har vi kommit hem från semestern. En hel vecka utan dator och telefon, en hel vecka av solande och badande. Det var precis vad vi behövde just nu. En vecka är ganska lagom att vara borta när man åker på charter semester, sedan har man hunnit tröttna på stället man besöker och vill se något nytt och det kryper i kroppen att få hitta på saker.

Jag är mötesfri några veckor till och min plan är att tillbringa tiden i sommarstugan och där passa på att läsa ikapp saker som jag inte hunnit med under våren. Kanske inte det roligaste man kan göra på sommaren men för mig passar det utmärkt. Man läser lite och sedan kan man göra något annat ett tag och sedan läsa lite till. Att dessutom få vara på "hemmaplan" är en riktig lyx.

När sommaren ser ut som den gör just nu passar det dessutom perfekt att få vara inomhus med ursäkten att jag behöver läsa. Det regnar och regnar och regnar, mellan skurarna försöker vi klippa (eller snarare slå) gräset och röja i skogen. Allt renandet gör att det är lite svårt att bränna upp det vi röjer i skogen men någon gång måste det ju sluta regna i alla fall.

Inga kommentarer: