måndag 21 maj 2012

Tillbaka i Stockholm

Sittandes på tåget går en tanke till mina moderata vänner i Västerås som idag springer vårruset. En tradition som jag dessvärre missar i år men jag tror att de andra klarar sig bra utan mig.

Det har varit en rikligt bra dag i Göteborg, jag tar med min nya kontakter och en hel del information med mig i det fortsatta arbetet. Efter att ha åkt runt halva Sverige i dag kors och tvärs kan jag konstatera att det är varmt överallt. Sommarklädda människor i så väl Blekinge, Göteborg som Stockholm runt mig. Mitt övernattningsrum i Riksdagen är som en liten bastu och det hör inte till vanligheten kan jag lova.

Även om det blir en sen kväll i Stockholm är det skönt att kunna beta av lite handlingar redan ikväll och sedan vakna på plats imorgon utan att behöva packa väskan och ta tåget igen. Det sparar en hel del timmar som jag kan lägga på annat istället. Håller mitt knä så ska jag försöka träna lite smått imorgon, nu har jag vilat i en hel vecka och det kryper i kroppen efter att få röra på mig igen.

Inga kommentarer: