lördag 4 februari 2012

På hal is

Vilken vecka det har varit!
I lördags tog jag med hundarna på en fantastisk promenad på den frusna Mälaren. Allt var frid och fröjd tills jag snubblade (eller fälldes) av hundarna och trillade baklänges på isen. Jag slog mig inte så farligt tyckte jag även om huvudet fick sig en rejäl smäll. Vi gick färdigt vår promenad och hade en trevlig kväll.
Under söndagen var jag ute på studiebesök och allt var lugnt fram till lunch då jag plötsligt började må ruskigt illa, jag kopplade inte samman det med fallet på isen utan snarare med en dålig hamburgare till lunch,
På måndagen mådde jag fortfarande inte bra och var tyvärr tvungen att ställa in dagens alla studiebesök och bege mig till akuten. Efter många långa timmar på akuten konstaterades hjärnskakning och en lite spricka i skallbenet!
Efter detta borde jag ha varit hemma i veckan och vilat men så blev det inte. Jag har åtaganden som följer med mitt politiska uppdrag och allting går inte att ställa in. Med huvudvärk och lite illamående har jag varit i Stockholm i veckan på gott och ont. Jag har inte gått för full maskin men jag tror jag gjort vad som krävts av mig och lyckats vila lite i alla fall.

Inga kommentarer: