torsdag 23 februari 2012

Fram och tillbaka

Min blogg har verkligen blivit lidande den senaste tiden, orsaken är tidsbrist.
Jag borde nog ha tagit det lite lugnt efter att jag trillade på isen, den här hjärnskakningen vill liksom inte ge med sig och jag känner mig konstant trött. Tröttheten kan i och för sig även bero på att jag flänger och far alldeles för mycket.

Förra veckan bara försvann, högarna som växt under utskottsresan till Indien tycktes aldrig ta slut. För varje email jag åtgärdar trillade det in två nya....det måste vara så här det känns att drunkna...

Nu är det dessutom årsmötesperiod och som riksdagsledamot får man föremånen att åka ut till en massa föreningar och prata, något jag tycker är jätteroligt men det tar en massa tid och det är något jag inte har.
Senaste veckan har jag dessutom hunnit med ett väldigt infekterat möte med Viltförvaltningsdelegationen där vi var tvungna att komma med ett förslag i vargvalps utplacerings frågan. En fråga som varken är lätt eller rolig i Västmanland (vi håller med största sannolikhet att få ytterligare ett varg revir nu), diskussionerna på mötet var inte kul.
Sen har vi hunnit med landstingsfullmäktige igår också, tyvärr kom de smaskiga debatterna igång precis när jag var tvungen att åka tillbaka till Stockholm för att votera lite.

Nu är riksdagsveckan strax slut, jag har ett skolbesök kvar att guida i korridorena bara innan jag slänger mig på tåget mot Västerås för vidare avfärd till Kungsör där jag kvällen till ära ska årsmötestala.

Inga kommentarer: