söndag 26 februari 2012

Ambassadörs besök i riksdagen

Den här veckan har jag hunnit träffa två nya ambassadörer i Stockholm. Riksdagen har ett antal vänföreningar kopplade till Riksdagens utrikestjänst. Jag är medlem i flera av dem av den enkla anledning att jag är nyfiken på vissa länder och vill lära mig mera, andra är jag medlem i därför att jag gillar länderna.
Först ut var Taiwans vänförening dit den nyutsedda ambassadören Thomas T S Cheng. Han höll ett intressant tal om handelsförbindelser och frihandel.
Sedan var det Cyperns tur. I den här föreningen har jag dessutom blivit invald i styrelsen, ska bli spännande. Ett intressant land med en pågående konflikt på ön som dessutom blir ordförande land för EU till hösten. Här är jag tillsammans med ambassadör George Chacalli.

Inga kommentarer: