tisdag 1 november 2011

Israel

Det har inte blivit mycket på bloggen nu och för detta är jag ledsen. Förra veckan var det full rulle och jag han inte skriva som jag borde.

I lördags åkte jag till Israel och Palestina för en studieresa tillsammans med andra politiker från Sverige anordnad av Diakonia.
Tiden här har varit oerhört intensiv och ordet korvstoppning har fått en helt ny innebörd Vi börjar tidigt på morgonen och har program punkter till efter nio på kvällarna. Ikväll är första gången jag kommer åt dator och det har inte gått att blogga från telefonen.
Bilder kommer så fort jag kommer hem.

Jag vet inte hur mycket mer jag kommer kunna uppdatera bloggen kommande dagar men jag ska försöka rapportera mer.
Imorgon åker vi från Jerusalem redan klockan sex för att via en checkpoint ta oss ner till Betlehem där vi ska träffa fler Palestinska företrädare och prata om den konflikt som ständigt gör sig påmind här.

Inga kommentarer: