måndag 7 november 2011

Besök i Enköping

Jag har träffat många bönder och organisationer under min tid i riksdagen. För mig är det viktigt att träffa människor som brinner för sina frågor och som vet vad de pratar om. Jag kan inte allting och jag behöver ständigt lära mig mer, därför prioriterar jag att vara ute på så många besök jag kan i verkligheten.

Jag har träffat LRF Mälardalen vid ett flertal tillfällen och det är alltid lika roligt. Idag har jag varit hos vice ordförande Inger Gruffin på Enköping Näs. Inger har förutom ekologisk spannmålsodling även kor och får.
Vi pratade en hel del om återbetalning av stödpengar, CAPen och framtiden för svensk livsmedelsproduktion.

1 kommentar:

Fredrik Eriksson sa...

Om vi utgår från att svensk livsmedelsproduktion är bra så behövs mer kunskap om den hos konsumenterna för att få dem och prioritera om. Marknaden styr på gott tycker jag men ändå vill man ju värna om de svenska bönderna t.e.x. Kanske man i skolan skulle prata mer om djurhållning i allmänhet för att bygga upp kommande värderingar som ligger till grund för valet i köttdisken i framtiden?