onsdag 14 september 2011

Första riksdagsveckan

Solen lyser över Västerås och det är med lätta steg jag återigen släpar ner min väska till stationen. Denna gång är jag påväg till Stockholm och riksdagens öppnande. Idag har vi gruppmöte med partiet och imorgon smäller det på riktigt.

Det blir en intensiv dag imorgon som börjar redan klockan 8 då utskottet ska träffa Landsbygdsministern för att sedan ha ett snabbmöte innan riksdagsuppropet klockan 11. Vid 12 ska vi sedan vara i Storkyrkan (ser med spänning fram emot om någon kommer bryta gudtjänsten i år också) för att sedan gå till Riksdagens högtidliga öppnande klockan 14. I år kan min respektive tyvärr inte följa med så jag har tvångskommenderat in Mikael Andersson Elfgren för att hålla mig i handen under dagen. Som tack för hjälpen ska han få följa med under kvällens Opera föreställning också. Ibland är livet som riksdagsledamot riktigt härligt, vilken dag jag har framför mig!!!

Men först ska vi ha ett maraton möten med den Moderata riksdagsgruppen. Det är mycket som har hänt under sommaren och det är mycket som är pågång som ska diskuteras. Nästa vecka presenteras höstbudgeten och vi har som alla andra en uppsjö av frågor.
Efter dagens möte har vi egentligen ett litet mingel men jag kommer antagligen inte hinna dit eftersom vi har förmöte med alliansen inför morgondagens utskott.

Inga kommentarer: