tisdag 13 september 2011

Det går snabbt nu

Det rullar verkligen på i ett rasande tempo nu. Jag trodde att hösten skulle mjukstarta lite, riksdagen har ju inte öppnat ännu men jag hade fel. Känner redan att jag skulle behöva lite ledigt men det får vänta till jul.
Helgen har varit lite lugnare så till vida att jag inte har haft inbokade möten utan kunnat ägna mig åt datajobb. Jag har dessutom varierat svampplockning med förylningsåtgärder, något som inte stod på min att göra lista den här veckan.

Åkte direkt till Stockholm i söndags för att kunna rivstarta på måndagmorgonen, den här veckan är otroligt intensiv och det är tokmycket som ska göras på väldigt kort tid.
Förutom att riksdagen öppnar på torsdag har vi riksdagsgrupp, kommitté, talmansuppvaktning, utbildning, kampanj och dörrknack...

Måndagen bjöd på lite filminspelning, vad det rör sig om kommer senare. Sedan snabbt tillbaka till Västerås för några snabba möten innan kvällens lite större möte med Moderata kyrkopolitiker. Partistyrelsen kommer i en proposition föreslå höstens partistämma att Moderaterna inte ska ställa upp i framtida kyrkoval under Moderat benämning. Något jag tycker är bra då kyrkan och staten har skiljt sig åt. Moderater kan fortfarande ställa upp i valet men då under ett annat namn. I framtiden återstår dock frågan om det är rätt sätt att hålla allmänna val till Svenska Kyrkan då valdeltagandet är så lågt, det tar bort en del av demokratin i kyrkan.

Inga kommentarer: