torsdag 25 augusti 2011

Dagen praktik

Idag är det dags för praktik, jag ska under en heldag följa med ett gäng lantarbetare under skörden. Jag var ju ute förra veckan också den gången i Hedåker, men nu ska jag med en hel dal och titta och prata.
Jag är i Enköpingskommun precis på gränsen mellan Uppland och Västmanland, gården ligger i Uppland men en del av åkrarna i Västmanland. Jag hälsar på Pelle Nilsson med medarbetare.

Den här dagen blev helt annorlunda jämfört med den i Hedåker. Folk frågar ibland varför jag göra samma saker fler gånger. Enkelt, det fungerar olika i olika delar av Sverige och det finns lika många sätt att göra det på som det finns lantbrukare.

Den här gången fick jag inte bara titta på det nya svinhuset som är under uppbyggnad jag fick också åka tröska igen. Men vilken tröska, GPS funktionen gjorde förutom panoramautsikten det hela till lite av en flygupplevelse.
Jag har lärt mig en massa nya saker och träffat fantastiskt inspirerande lantbrukare.
Tack till Pelle, Jocke, Erik och Peter för att ni tog er tid att svara på alla frågor och funderingar.

Inga kommentarer: