torsdag 19 maj 2011

Företagarna

Mitt näst sista stopp för dagen var ett möte med Företagarna. Vi har goda nätverk i Riksdagen med intesseorganisationer och lobbyister och för mig är det en förutsättning för att kunna sköta mitt uppdrag på bästa sätt.


Det är omöjligt att ta reda på allting själv och därför tar jag in så mycket kunskap jag kan via studiebesök och människor med kunskap.
Företagarna är en organisation med en bred samlad kompetens i företagsnära frågor. Ordföranden heter Jens Spendrup och är förutom detta uppdrag även en av ägarna till bryggeriföretaget Spendrups. Kvällens möte ägde inte rum i riksdagen den här gången utan på Spendrups fabriken i Vårgårda.

Jens Spendrup själv visade oss runt i fabriken på en korrekt och berättar om ölets historia och familjen Spendrups bryggerihistoria där företaget nu går över till fjärde generationen.

En lite större anläggning än Hantverksbryggeriet i Västerås minst sagt. Men produkterna de tillverkar är bra och de gör så mycket mer än öl. Mer om det senare.

Under kvällen diskuterades och debatterades sedan alkoholskatt, räntefonder, familjeföretag och entreprenörskap.

Inga kommentarer: