torsdag 19 maj 2011

Ett kommunbesök

Är man i Kungsör och har en liten tid över så ska man naturligtvis passa på att göra ett besök hos kommunen.


Vice ordföranden Stellan Lund (M) tog emot och visade oss runt.
Träffar man en lokalpolitiker på hemmaplan så kommer det önskemål och lite medskick som ett brev på posten!
Stellan är inget undantag och jag fick med mig frågor om strandskydd som är ett jätteproblem för en avfolkningsbyggd som Kungsör med bra förutsättningar att locka invånare med attraktiva boende miljöer nära vatten. SJ, tågen har slutat passera Kungsör och då fungerar varken arbetspendlingen eller skoltransporterna. Den sista frågan jag fick med mig handlade om Vägar, vem sköter och vem äger och vem beslutar när det är dags att förändra?

Många stora och viktiga frågor som jag ska försöka hitta svar på. Jag tror art jag har all anledning art komma tillbaka till både Kungsör och till Stellan. Tack för rundturen och tack för kaffet!

Inga kommentarer: