lördag 9 april 2011

Fast på stationen

Nedblåsta master över spåren i Stockholm gjorde Centralstationen helt strömlös i torsdagskväll. Det var packat med folk på stationen och kaoset var nära.


Jag kom till stationen vid femtiden med ambitionen att ta mig fortast möjligt till Västerås och därefter till Kungsör. Tanken var att jag skulle träffa Kungsörsmoderaterna för att berätta om livet i riksdagen men redan efter några timmar av tågväntan insåg jag att det inte skulle bli så.

Jag var helt bestämd med att jag skulle ta mig till Västerås (ja, jag ångrar mig lite nu) så jag väntade och väntade och väntade. Vi blev hänvisade till Sundbyberg där vi fick vänta i fem timmar innan det kom en buss och körde oss till Västerås. Hade allt funkat skulle jag varit i Västerås vid sex nu kom jag hem vid tre på natten, inte kul och hela fredagen förstörd. Men nerblåsta stolpar kan man inte skylla SJ för, det ät sådant som händer helt enkelt.

Inga kommentarer: