tisdag 1 februari 2011

Mötes rally

Det var med stelhet jag hävde mig ur sängen redan klockan sju i morse, det fina med att vara på plats redan från början en tisdag är att träna kvällen innan och sedan komma igång tidigt.

Trots att jag jobbat halva natten, låg det en hög med papper och väntade på mig från början. Men med hjälp av ett antal koppar kaffe var det inga problem att komma igång. En efter en droppade kollegorna in och en "vanlig" riksdagsvecka var igång.

Började med alliansgrupp innan utskottet. Utskottet blev segdraget idag, en hel del onödiga diskussioner drog ut rejält på tiden. Lunch i en hast och sedan kommitté möte där fick föredra ett litet uppdrag jag haft, kommer mer om detta framöver.
Snabb förflyttning till miljödepartementet och dragning av Andreas Carlgen, miljöministern.
Tillbaka till riksdagen för gruppmöte...det känns som vi blir fler och fler hela tiden. Vi har så roligt att alla tjänstemän vill vara med också, kul.

Inga kommentarer: