måndag 6 september 2010

Främlingsfientlighet på schemat

Avslutade kvällen med en debatt om främlingsfientlighet på Teater Västmanland. Egentligen hade jag velat ut och knacka dörr med alla andra moderater i Västerås men det hans inte med ikväll tyvärr och jag kommer ta igen det imorgon.
Debatten var sådär faktiskt. Ämnet i sig är både intressant och viktigt men en debatt fyller inte sitt syfte om man håller den för redan frälsta. Sossarna och vänstern konstaterade redan när vi stod utanför att det var väldigt få i publiken så de satte igång att ringa sina valarbetare för att fylla publiken. Jag lät bli att ringa mina kompisar, de vet redan vad jag tycker och gör mer nytta genom att prata med väljarna just nu.
Jag passade på att göra ett medskick till organisatörerna Debatten är jätteviktig men den borde hållas där unga är med och lyssnar, jag hoppas därför att vi blir medbjudna på fler debatter men i mellanvalstider och på skolor, arbetsplatser och kulturmöten istället.


Inga kommentarer: