måndag 6 september 2010

Åsa i VLT


Idag finns en riktigt bra artikel i VLT. Den handlar om Kulturminister Lena Adelsson Liljerot som knackar dörr med mig i Västerås.
Jag han aldrig skriva om det tidigare men riktigt kul var det. Jag har som ni säkert läst knackat en hel del dörrar i den här valrörelsen i många olika konstellationer och det är lika roligt hela tiden. Ja, jag ska erkänna att en solig dag är bättre än en regnig dag men det finns inget dåligt väder, det finns bara dåliga kampanjkläder.
Att knacka med en minister var spännande. Att Lena dessutom är så känd som hon faktiskt är var ännu roligare. Jag möts ofta av en förvånat ansikte när jag knackar dörr, "va kommer du till mig", men det var ingenting mot när en minister knackar på och undrar vad som är viktigast i valet. Den här gången hade vi dessutom ett litet följe av en sakkunnig, en journalist och en fotograf med oss!

Inga kommentarer: