söndag 29 augusti 2010

Framåt eller bakåt

Vilken härliga morgon, eller egentligen inte alls. Ryggen värker och jag har blåmärken på de mest konstiga ställen sedan gårdagens dragkamp i Kungsör. Jag fick rulla mig ur sängen i morse för att över huvudtaget komma upp.
Min ond rygg är absolut inte bättre men jag har fått mig ett rejält träningspass såhär mitt i valrörelsen och det är ju inte det sämsta endå!

Efter att ha haltat ut i hallen så blev mitt humör väldigt mycket bättre av att slå upp SvD. Rubriken som mötte mig och min kanna morgonkaffe säger "Historiskt lågt för de röda". Dessutom visar SIFO undersökningen att alliansen nu ligger på 50% av väljarstödet mot 43.3% för det rödgröna blocket.

Det är flera veckor kvar till valet och mycket kan hända fortfarande. Men fortsätter Mona och Ohly med utspel i stil med Afghanistan och butler i tunnelbanan så kommer det gå lättare för oss. Nu ska de dessutom presentera sitt valmanifest vilket förhoppningsvis kommer leda till ännu klarar skillnader mellan blocken. Bidrag eller arbete, framåt eller bakåt?

Inga kommentarer: