måndag 19 april 2010

Tack Salamoderaterna

När jag åkte från Västerås igårkväll sken solen trots mörka fläckar på himlen, men under resans gång han jag köra genom dimma, duggregn, ösregn, hagel och sedan solsken igen. Våren är ombytlig minst sagt.

Det gick bra i Sala, en grupp glada partister mötte upp mig på Måns Ohls Värdshus dit jag var inbjuden för att tala om landstingspolitik och riksdagspolitiken. Min plan var att prata mest rikspolitik eftersom jag just kommit hem från kommunla rikskonferensen med en massa bra idéer för framtiden. Men så blev det ju inte, och det borde jag ha vetat. Han man en landstingspolitiker framför sig så passar man naturligtvis på att ställa frågor om landstinget och saker däromkring.
Vi hade en trevlig dialog där allt från stambyten på Sala lasarett till vinklingar i lokalmedia avhandlades. Jag har även göra en high speed information om dörrknackningskampanjen i länet.

Tack för inbjudan Sala, jag kommer gärna tillbaka.

Inga kommentarer: