onsdag 24 mars 2010

Riksdagsledamöter i stan

Vi ska naturligtvis prata om valprogrammet för Västerås i kväll på årsmötet för Moderaterna i Västerås. Men mest ser jag fram emot att träffa och lyssna på Tomas Tobé, riksdagsledamot från Gävleborg och ungdomsförbundets gamla förbundssekreterare idag arbetsmarknadspolitisk talesman för partiet.

Hinner jag så springer jag sedan vidare ner till muffarna som har talarkväll med Christian Holm, riksdagsledamot från Värmland och gammal muffare även han. Christian hade jag den stora föremånen att ha som distriktsfadder när jag var distriktsordförande i Västmanlands och sedan som kollega i förbundsstyrelsen när vi båda satt där någr år senare. Tillsammans har vi åkt Europa fram och tillbaka några gånger på olika uppdrag för Jarl Hjalmarson stiftelsen, MUF och YEPP, det var ett tag sedan vi sågs senast och det ska bli kul att ses igen...om jag hinner vill säga, årsmöten har en tendens att dra ut på tiden.

Inga kommentarer: