torsdag 11 mars 2010

Nygammla sätt att mötas


Dörrknackning väcker känslor minst sagt. Det finns de som älskar och det finns de som hatar den här kampanjmetoden. I kväll har vi en riktig insperationskväll. Jörgen, en riktig vitaminkick, är här för att ge tipps och råd.

Jag och Marcus är här idag för att representera moderatföreningarna i Västerås. Till skillnad från många äldre medlemmar i föreningen och partiet så har jag aldrig knackat dörr. Men det borde vara samma sak som att prata över häcken eller på garagegeuppfarten när man delar ut flygblad. Flygblad har jag delat i tid och otid vilket är kul, då borde ju detta också vara kul.

Varför ska man knacka dörr då? Jag tror att det är ett jättebra sätt och egentligen det ärligaste sättet att föra en 'medborgardialog' på. Det är inte så självklart att folk kommer fram till mig som lokalpolitiker för att berätta vad de egentligen tycker.och tänker, men jag är övertygad om att alla har en åsikt om något som jag vill veta!

Inga kommentarer: