onsdag 17 mars 2010

Information i Ramnäs

Jag har varit hemma idag på morgonen för att läsa handlingar. Mina kollegor har varit på konferens i Ramnäs och jag passade på att stänga av både dator och telefon för att hinna läsa en hel del papper som jag aldrig skulle hunnit få tid för annars.

Vid lunch åkte jag sedan upp och anslöt mig till de andra i Ramnäs. Solen strålade över ett smältande Västmanland och jag har plockat av mig tjockjackan och satt på mig solglasögonen, kändes som en riktigt trevlig biltur i min ensamhet.
Väl i Ramnäs hade vi politiskt informations forum, detta är ett tillfälle så majoriteten delger oppositionen om de ärenden som kommer upp till landstingsstyrelse och fullmäktige. Ibland tar det lång tid och ibland som idag går det rasande fort på 25 minuter, min resa till Ramnäs kan därför tyckas lite onödig!

Inga kommentarer: