fredag 26 mars 2010

Våfflor i Badelunda

Min förening försökte sig på ett nytt koncept av medlemsträff igår. Maria bebådelsedag till ära så bjöd vi på familjefest och våfflor. Badelunda byggdegård fylldes av ballonger, påskgodis och lukten av nygräddade våfflor.
Tyvärr visade det sig att tiden var illa vald mitt i årsmöteshysterin som råder i alla föreningar just nu så det blev inte riktigt så många besökare som vi tänkt. Men vi ger oss inte, vi kommer på nya saker från föreningens sida, nästa projekt är en politisk modeshow!
Vad som var mest spännande under kvällen var organisationen i vår styrelse. Jag är lite bestämd när det kommer till organisation, på gott och ont men jag tar tag i saker. Vi har en stor styrelse och det finns många blandade viljor och starka individer. Det går till exempel fyra karlar för att koppla in ett våffeljärn, man måste ju undersöka säkringar och volttal innan man kan koppla in fick jag till var när jag undrade om inte en kunde hjälpa till att bära bord i alla fall.
Kvällen bild är denna: ett gäng tjejer tar tag i köket för att snabbt komma hem, killarna tittar på för att de inte fått en uppgift!
Stort tack till min fantastiska styrelse, ni får mig att skratta och det tycker jag om!


Inga kommentarer: